Milé děti, právě jsme probrali...
Aktuální informace rodičům...

Ahoj děti,
tak jak to ve škole jde? Jak se vám daří?

Můj školní rok začal ve škole Da Vinci v Břežanech, dostala jsem na starost třeťáky, dále předškoláčky, na které mám za úkol mluvit jen anglicky, ani slůvko česky, a pak budu učit kroužek "Divadlo" na druhém stupni. A protože jsem nejen "úča", ale také "plavčice", budu se podílet na hodinách plavání ve třetí třídě.
Práce bude tedy nad hlavu...

Stýská se mi po vás, budu ráda, když mi napíšete dopis, buď na e-mail jajapesek@seznam.cz nebo mi ho můžete hodit rovnou do schránky nebo poslat: Jarmila Pešková, Na Struze 215, Březová-Oleško, 25245.
Jsem zvědavá, jak se máte...

Papa,
Jarmila



Milí rodiče,
zdravím vás i vaše děti na prázdniny!
Ráda bych vám dala nejprve touto cestou, pokud budete-li mít zájem, tak i osobně, vědět, že od září nebudu pokračovat ve výuce vašich skvělých dětí. Je mi to líto, ale dostala jsem zajímavou pracovní nabídku, kterou jsem se rozhodla využít.
Ráda se s vámi sejdu a osobně vysvětlím situaci.

Mé milé děti,
s velkou lítostí vám musím sdělit, že od září už nebudu pokračovat v práci ve Vraném. Dostala jsem nabídku pracovat s kolegy, kterých si moc vážím, a ve filozofii, která více odpovídá mé představě o učení. Ráda bych se sama naučila ještě více rozvíjet vše dobré, co v dětech je...

Abychom se však nemuseli spolu zcela rozloučit, budu dál vymýšlet výpravy a výlety, pro které se budu snažit nadchnout vaši novou paní učitelku či pana učitele, a tak spolu snad zažijeme ještě mnoho zajímavého a hezkého!
Vám přeju, ať ten návrat do školy moc nebolí a těším se, že se brzy uvidíme na některém z výletů.
Psát nebo volat mi pořád můžete kdykoliv, nebo se za mnou po domluvě zastavte u nás na zahrádce.
Mám vás ráda.
Pa, pa,
Jarmila



















Milí rodiče,
zítra máme s dětmi sraz na nádraží ve Vraném v 7:50 hodin. Jedeme se podívat na představení studentů gymnázia Přírodní školy, "Terezínské zvony" do Bubenče na nádraží. Děti si s sebou mají vzít tužku a nějaký sešit jako podložku. Na nějakém příhodném místě si napíšeme test z dějepisu, z husitství. Děti o něm vědí od minulého týdne. Nezapomeňte na velkou či dvojitou svačinu a hodně pití, oběd hromadně odhlašuji.
Děti si již dokáží koupit jízdenku, zítra ať hlásí u okýnka dle toho, kdo má jakou legitimaci, že potřebuje zpáteční a pojedeme na Hlavní nádraží, odtud metrem do stanice Vltavská (pak už jen 5 minut pěšky).
Kapesné dle vašeho uvážení, Přírodní škole vždy platíme jen dobrovolné vstupné.
Zpátky do Vraného bychom měli přijet v 13:57 hodin, kdyby náhodou začali hrát se zpožděním, jeli bychom tím dalším, který přijíždí v 15 hodin.
Kdo z rodičů by měl zájem, představení je zdokumentováno pod uměleckými projekty, Akademie r. 2016, "Terezínské zvony":
http://archiv.prirodniskola.cz/umelecke-projekty.html
Těším se,
hezké dny,
JP



Milí rodiče a milé děti,
tento týden za mě bude suplovat kolegyně Eva Hotová, vymkla jsem si kotník a jsem zcela "vyřazena z provozu". V pátek půjdu (tedy s berlemi doskáču) na kontrolu.
Děti, připravte se, prosím, na ten test z "gotiky", ten platí dle naší poslední domluvy (uč. str. 32). Budu ráda, když do testu také připíšete rozdíl oproti románskému slohu.
Ve čtvrtek s vámi půjde na bruslení Eva, jistě jí ukážete, co už všechno umíte, že si nezapomenete ráno koupit zpáteční jízdenku, vystoupíte v Modřanech, a že vám v 10: 14 hodin jede vlak zpátky. Nezapomeňte jít po cyklostezce "husím pochodem" a rozhlédnout se, když ji přecházíte!
Děkuji!
Mějte se hezky,
JP




Procvičujte, prosím gramatiku v čj, až na pár světlých výjimek je to bída! Chce to trénovat denně, děti vyjmenovaná slova snadno zapomínají...

Doporučuji např.:   
http://www.onlinecviceni.cz/

Testy, které dětem opravím a pošlu vám po dětech k podpisu, slouží nejen pro vaši představu, jak to dětem jde, ale také k tomu, aby opravily vše, co se jim nepodařilo (domluvili jsme se na zelené barvě). Věřím, že si tak "zafixují" správnou odpověď.








Probrané učivo...viz níže u předmětů:





Vlastivěda - dějiny (ve středu)

Do str. 31 (včetně), Život ve středověku. DDÚ: zajímavost ve středověku (např. jazyk, výrazy, slova...Mince, platidlo. Jak se žilo, podrobnosti z obydlí...Jiná zajímavost).
Napsala jsem dětem slovní hodnocení za třičtvrtěletí, mají ho nalepené v žákovských knížkách.
Vyhodnocení DDÚ vyhlásím příští středu.
Děti, které jsou nemocné a nechtějí, aby je ostatní děti předběhly v úkolech, mají možnost poslat je po kamarádech nebo na můj e-mail jajapesek@seznam.cz (bezmyšlenkovité zkopírování wikipedie včetně cizích výrazů, kterým nerozumíte, neberu jako splněný úkol).

Dne 3. 5. jsme vyhlásili první desítku dětí, které pracovaly průběžně na dobrovolných domácích úkolech. Ostatní děti je odměnily obrovským aplausem. Jako "vstupenku" obdržely "starou báseň", která nás bude celým výletem provázet a bude nám nápovědou. Tu se naučíme do té doby, než pojedeme! Zatím nevíme, kam, to se dozvíme až na nádraží...
Děti si také utvořily knížku, do které si budou zapisovat "rady od pocestných" a zážitky během výletu.
Také společně vytvořily seznam věcí, které budou potřebovat.
Už se nemůžeme dočkat!



Počítejte s průběžnými testy o několika málo otázkách po každém probraném tématu a po týdenní domácí přípravě na každou hodinu. Neosvědčilo se mi vše nechávat jen na větší písemné práce, děti se pak průběžně nepřipravují. Těsně před testem vždy dávám dětem možnost ještě 5 minut na studium z učebnice a zopakování.


Vlastivěda - zeměpis (ve čtvrtek)

 Učebnice do str. 38. Zítra, 4. 5. test, závěrečné opakování: vybrat si kapitolu, která dítě zaujala nejvíce a tu se co nejlépe naučit. Náročnost a podrobnosti, které se dítě má naučit si dítě určuje dle svých schopností a svých sil. Rozpoznám žáčka, který "má na víc", a který se jen nepřipravil. Naopak u dětí, kterým učení dělá potíže, nevyžaduji podrobnější látku a učivo do hloubky.

 
Počítejte s průběžnými testy o několika málo otázkách po každém probraném tématu a po týdenní domácí přípravě na každou hodinu.



Čtení


Klíč k detektivním záhadám

Inspektor Columbo, Sherlock Holmes, Hercule Poirot - několik jmen detektivů, kteří vypátrají všechno na světě, spoustu toho vědí a dovedou, jsou chytřejší, schopnější a pohotovější než všichni ostatní. A také toho mnohem víc zažijí. Jestlipak víš, co všechno by měl detektiv zvládnout, aby dokázal každý případ vyřešit? Máš teď možnost o tom s námi společně přemýšlet...

Na orlích křídlech, I. Fišerová

Detektiv Kalle má podezření, A. Lingrenová

Kalle Blomkvist zasahuje, A. Lingrenová

Amanda a detektivové, J. Friedrich

Tajemství anonymních dopisů, E. Blytonová
Tajemství záhadného balíčku, E. Blytonová

Správná pětka a prázdniny v maringotkách, E. Blytonová

Sedm sněhuláků a jiné případy pro začínající detektivy, S. Hrnčíř

Případ strašidelného mnicha, V. Steklač

Žlutý Robert & James Bond, V. Steklač
Otazníky detektiva Štiky, J. Kalousek
První velký případ, D. Rusková

Soukromý detektiv Matyld, J. Poláček

Školní detektiv, Z. Pospíšilová

Velká knižní záhada, P. Čech

Pohádkový detektiv, Z. K. Slabý

Soví houkání, C. Hiaasen

...a další detektivní příběhy, které si máte chuť přečíst.









16. 11.
Z Čítanky: do str. 56.
Společná četba ve škole: Betty MacDonaldová: Paní Láryfáry


Klíč k pokladům světa

Poklady světa, Robert Charroux

Klub dobrodruhů, Svatopluk Hrnčíř

Peter Pan, J. M. Barrie (nakl. Albatros)

Ostrov pokladů, Fiona MacDonaldová

Poklad na ostrově, Robert Louis Stevenson

Vinnetou, Karel May

A další vámi vybrané knihy, které jsou v souladu s úvodním textem z Čítanky na str. 54:

Klíč k pokladům světa.






Klíč k 21. století


L. a S. Hawkingovi: Jirkův tajný klíč k vesmíru

R. Weis: CO-JAK-PROČ, Vynálezy

M. Macourek, H. Franková: Jak řídit inženýra Křečka

Kir Bulyčov: Alenčiny narozeniny

Petra Braunová: Ztraceni v čase

Jules Verne, vyberte si jednu verneovku dle libosti

(za jednodušší bývají považovány ty, které jsou převyprávěny O. Neffem)

Leonardo da Vinci: Vynálezy

Ondřej Neff: Tajemství pěti světadílů

M. Baňková: Straka v říši entropie



Zítra (10. 11.) poslední den (už bylo prodlouženo) představení knihy ze seznamu "Klíč k umění".
U složitějších knížek jsme s jednotlivými dětmi domluveni na přečtení části knihy. Děkuji za vaši spolupráci! JP


Do 3. listopadu vypůjčit a přečíst jednu knihu z následující povinné literatury Klíč k umění.
S některými dětmi jsem se domluvila na prodloužení četby do příštího týdne.

Hotovo: 16. listopadu:

Klíč k umění:


Jarmila Čermáková: V kostýmu diváka

Jiřina Marková: Opera nás baví

Anna Novotná: Balet nás baví

Anna Novotná: Divadlo nás baví

Monika a Hans Heumannovi: Lexikon hudby pro děti

Hana Doskočilová: W. A. Mozart

Milan Kuna: Skladatelé světové hudby

Michael Cox: Šílená hudba

Robert Silverio: O medvědovi, který chtěl do opery

Jan Wenig: Co vyprávěly staré pražské domy

Ladislav Zikmund: Ochránkyně pražských ulic, Ženy v pražské architektuře a sochařství

Alena Ježková: Strážci pražských ulic

Ivan Blatný: Jedna, dvě, tři, čtyři, pět

Petr Šrámek: Nebe, peklo, ráj

Radek Malý: Kam až smí smích

František Branislav: Básně dětem

Karel Boušek: O čem si budeme povídat

Milena Lukešová: Bačkůrky z mechu

Jiří Havel: Malovaný svět

Jiří Havel: Kdo má smysl pro nesmysl

Vítězslav Nezval: Věci, květiny, zvířatka a lidé pro děti

Miroslav Florian: Jaro, napověz

Michal Černík: Malé a velké nebe

Jaroslav Seifert: Chlapec a hvězdy

Jaroslav Seifert: Šel malíř chudě do světa

Christian Morgenstern: Všelijaká zvířata pro kluky a děvčata

František Hrubín: Špalíček